Sla je vleugels eens uit!
Voor meer informatie
bel: 0165 318167
European Aviation Safety Agency contact
facebook twitter Google+ Pinterest Instagram English

Nieuw vliegtuig !!

Met grote trots kunnen wij aankondigen dat we dit voorjaar een nieuw vliegtuig aan onze vloot hebben toegevoegd:

Een TECNAM P2010 met G500 IFR

We hebben diverse opties op de markt bekeken en daaruit het meest moderne, multifunctioneel inzetbare vliegtuig uitgekozen.

Onze Tecnam P twenty-ten is uitgerust met een glass Garmin 500, IFR, MOGAS brandstof en geschikt voor 4 volwassen personen. De technische details van dit mooie vliegtuig kunt u nalezen op de site van TECNAM.

Breda Aviation is het eerste vliegbedrijf in Nederland dat met dit type toestel vliegt.

Eerste reacties van onze klanten

Een heel mooi toestel wat bijzonder lekker en stabiel vliegt. De Tecnam heeft een wat langere start en landingsafstand nodig dan de Piper of Cessna, maar klimt en versnelt boven 75 kt juist extra goed.

Het toestel heeft overal en zeker op de plaatsen waar het nog niet was geweest, veel bekijks. Uiterst slank en gestroomlijnd design. De glass cockpit is prettig, overzichtelijk en went snel. 

Met name de ruimte voor de passagiers achterin is comfortabel en ruim bemeten. Let op als je het toestel achteruit moet duwen, dan kan het voorwiel ‘omklappen’ en blokkeren.

Ook al is de Tecnam P2010 een hoogdekker met een vergelijkbaar uiterlijk, toch is de P2010 geen Cessna. 

Het instrumentarium is zeer uitgebreid en vooral de Garmin 500 met touch screen is erg prettig te bedienen tijdens de vlucht.

Check-out:

Zowel met Michael, Dirk als Herman gevlogen. Goede instructies met kleine accentverschillen onderling. 

Ik heb de 5 uur check-out als zeer positief en nodig ervaren. Door de verschillende aanpak van de instructeurs was de toegevoegde waarde optimaal. Ook de Garmin 500 training en de beschikbaarheid van Garmin training software is goed. 

Het eerste uur met mooi weer naar Zeeland gevlogen wat het idee gaf: Die zit zo in de knip. Maar bij de volgende uren instructie met heel wat cross wind bleek dat het check-out pakket toch zeer nuttig was om het toestel goed te leren kennen.
 

Tarieven

Het huurtarief van de Tecnam gaat bedragen:

€ 245,00 p/u bloktijd voor Teamleden
€ 272,22 p/u bloktijd voor niet Teamleden

Ook hebben we een check-out pakket samengesteld bestaande uit:
- 5 uur huur met instructie, waaronder een vlucht naar een vliegveld met grasbaan.
- 2 uur Garmin 500 avondcursus.

€ 1.495,00 voor Teamleden
€ 1.750,00 voor niet Teamleden 

 

Vliegwerk Holland

Onderhoudsbedrijf Vliegwerk Holland is inmiddels Service Center voor Tecnam in Nederland en zij zullen derhalve het onderhoud aan onze nieuwe Tecnam gaan verzorgen. Omdat dit type toestel nieuw in Nederland is, zijn zij op typetraining geweest bij Tecnam Italië. Zie onderstaand een leuk reisverslag van één van de monteurs:

'Zaterdag 5 maart ben ik afgereisd richting Napels voor de typetraining van Tecnam. Mij werd geadviseerd door Tecnam om een kamer te boeken in het Medea Resort in Triflisco (Campania). Het was een zeer goed hotel met overheerlijke Italiaanse maaltijden.

De eerste week van de training was het theoretische gedeelte welke gehouden werd in het hotel. Samen met 9 Sudanezen hebben we 5 dagen les gehad en hebben we de constructie en alle systemen van het vliegtuig besproken.

De tweede week was een praktische week. We werden elke dag opgehaald door de taxi en naar de Tecnam fabriek gebracht, ongeveer 8 kilometer gelegen van het hotel. In de fabriek stond een bijna afgebouwde Tecnam die we met de praktijkinstructeur mochten gebruiken om de hele constructie en systemen die we afgelopen week besproken hadden, ook daadwerkelijk te bekijken.

De laatste vrijdag van de training hebben we theorie- en praktijkexamen gedaan waarvoor iedereen geslaagd is. Na 2 weken in Italië verbleven te hebben, ben ik weer voldaan en met extra kennis en kunde in mijn zak weer naar huis gevlogen.'

Bastiaan de Jager

Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010
Tecnam P2010