Sla je vleugels eens uit!
Voor meer informatie
bel: 0165 318167
European Aviation Safety Agency contact
facebook twitter Google+ Pinterest Instagram English
Onze vloot

Class Rating

Om de bevoegdverklaring SEP in een LAPL, PPL of CPL brevet toe te voegen, dient u een opleiding te volgen bij een ATO. Deze opleiding omvat 5 uur grondschool en 5 uur praktijk, af te sluiten met een examen.
Breda Aviation is een ATO en kan deze opleiding voor u verzorgen.

Wij geven deze opleiding op 2 type vliegtuigen: Een Aquila A210/A211 (2-zitter) of een Piper Archer (4-zitter).

De kosten voor deze opleiding inclusief grondschool, praktijkuren, examen en landingen:

Aquila:     € 2.095,-  
Piper: € 2.495,-

Heeft u vragen, mail ons dan op info@breda-aviation.nl. U kunt ook gelijk een boeking maken.

Contactformulier

Reviews Class Rating

Ferry van der Geest:
(Capt B777 Turkish Airlines)

Zoals bij vele verkeersvliegers, kwam ook bij mij de wens om mijn SEP weer geldig te maken. Het was meer dan dertig jaar geleden dat ik voor het laatst een keer met een Piper Cup op stap was geweest. In de tussentijd uiteraard nog wel eens mee gevlogen met iemand, maar zelf op pad met een sportkist was er nooit meer van gekomen.
Via via kwam ik terecht bij Breda Aviation en Herman en zijn team. Wat mij meteen opviel was, naast de enorme professionaliteit, ook de gemoedelijkheid en het vakmanschap van de instructeurs!
Eerst een vlucht met Herman en daarna met Robert Verdonk een overlandje naar Texel en weer terug naar Seppe. Ook Robert is een enorme vakman met veel kijk op instructie, iets wat je van een aantal professionals in mijn wereld soms niet kan zeggen.
Ik ben in ieder geval heel erg blij met Breda Aviation, het team en ook de vloot! De Aquila is een pracht kist om mee te vliegen en goed om weer eens back to basics mee te gaan! Ik was bijna vergeten hoe leuk het VFR vliegen ook al weer was, maar gelukkig hebben Herman en de zijnen me daar weer even aan helpen herinneren!

 

Joel Prak:
(Oud F16 vlieger, nu F/O op de B787)

Ik had al een tijdje de wens om mijn SEP te halen en de wereld van de sportvliegerij te ontdekken en nu had ik eindelijk de mogelijkheid om dit daadwerkelijk op te pakken. Ik ben initieel naar Breda Aviation gegaan omdat dit geografisch gezien de beste optie was, maar achteraf bleek het ook een verstandige keuze vanwege de manier van opleiden en hoe er maatwerk geleverd wordt. 

Ik ben samen met een maat de opleiding ingegaan waardoor we de gelegenheid hadden om de theorie gezamenlijk te doen en de vluchten op dezelfde dag in te plannen zodat we elkaars ervaringen konden delen. Dit kwam het leerproces erg ten goede. Ik heb een luchtmacht achtergrond en vlieg nu longhaul op een Boeing waardoor ik een totaal gebrek had aan goede vliegeigenschappen voor de Aquila. Maar dit hebben ze met alle geduld en met een volwassen benadering weten te vormen tot een acceptabel en veilig niveau. Nu is het aan mij om alles wat ik heb geleerd te gaan perfectioneren, waar ik uiteraard zeer naar uitkijk.

Ik kan iedereen, met of zonder luchtvaart achtergrond, deze vliegschool zeker aanbevelen!

Safe flights!


Stijn Konings:
(Captain B767)

Al jaren aan het werk zijnde in de 'grote luchtvaart' speelde ik al een tijd met de gedachte het 'SEP' vliegen weer op te pakken. Het leek me fantastisch om weer eens in alle vrijheid een rondje voor plezier te kunnen vliegen; voor mij zelf maar ook voor familie en vrienden.

Samen met een collega kwamen we uit bij Breda Aviation en we waren onmiddellijk overtuigd dat we hier goed zaten: mooie verhouding van een professionele zaak met mooi materiaal en een heerlijke no-nonsense benadering.

Mijn instructeur wist precies wat er te doen stond om me weer klaar te stomen voor en comfortabel te maken in de kleine luchtvaart. Breda Aviation deed een passend aanbod en bracht dit op een professionele en vooral doeltreffende manier aan de man. Een prettige ervaring met een degelijke structuur en scherp gevoel voor instructie, ook bezien vanuit mijn professionele kennis.

Herman en collega's bedankt voor de prettige (her)introductie, dit is precies hoe ik het voor ogen had. Ik kijk er naar uit nog vele plezierige vluchten te maken, eens 'on tour' te gaan (geweldig idee) en nog vaak bij te praten bij de koffiemachine.