Sla je vleugels eens uit!
Voor meer informatie
bel: 0165 318167
European Aviation Safety Agency contact
facebook twitter Google+ Pinterest Instagram English

Referenties

 
Hier kunt u referenties lezen van mensen die diverse opleidingen/cursussen bij ons gevolgd hebben.

 

Wilt u ook een referentie schrijven, klik dan op het blok rechts op deze pagina.

 

Bernard Jans
(nog in opleiding voor het PPL brevet, leerling sinds oktober 2016)

Bij Breda Aviation wordt de praktijk en theorie gecombineerd. Vliegen in het weekend of door de week, en in de schoolbanken op dinsdagavond. De theorielessen zijn goed te volgen omdat bepaalde onderwerpen in meerdere vakken steeds terugkomen maar zeer zeker ook dankzij de instructeurs. Er wordt op ontspannen wijze lesgegeven en er is genoeg ruimte om tijdens de les om meer uitleg te vragen, zelfs extra lesavonden worden er zo nu en dan gegeven.

Naast de praktijk en theorie lessen heeft Breda Aviation een studenten portal waarop kennis van de vakken heel makkelijk zelf getoetst kunnen worden. Vaak worden dezelfde vragen gesteld maar dan op een andere wijze. Dit helpt mij enorm om bepaalde onderwerpen ook te begrijpen en het thuis leren van de stof te toetsen.

Kortom, heel blij met de ontspannen, gezellige, serieuze en uiterst professionele manier waarop ik wordt opgeleid. Ik ga na mijn PPL zeker ook verder met CPL bij Breda Aviation.



Ferry van der Geest
(Capt B777 Turkish Airlines, september 2016)

Zoals bij vele verkeersvliegers, kwam ook bij mij de wens om mijn SEP weer geldig te maken. Het was meer dan dertig jaar geleden dat ik voor het laatst een keer met een Piper Cup op stap was geweest. In de tussentijd uiteraard nog wel eens mee gevlogen met iemand, maar zelf op pad met een sportkist was er nooit meer van gekomen.
Via via kwam ik terecht bij Breda Aviation en Herman en zijn team. Wat mij meteen opviel was, naast de enorme professionaliteit, ook de gemoedelijkheid en het vakmanschap van de instructeurs!
Eerst een vlucht met Herman en daarna met Robert Verdonk een overlandje naar Texel en weer terug naar Seppe. Ook Robert is een enorme vakman met veel kijk op instructie, iets wat je van een aantal professionals in mijn wereld soms niet kan zeggen. 
Ik ben in ieder geval heel erg blij met Breda Aviation, het team en ook de vloot! De Aquila is een pracht kist om mee te vliegen en goed om weer eens back to basics mee te gaan! Ik was bijna vergeten hoe leuk het VFR vliegen ook al weer was, maar gelukkig hebben Herman en de zijnen me daar weer even aan helpen herinneren!

 

Elly Suverein
(Sportvlieger sinds december 2015)

Mijn grote droom was altijd om ‘bushpilot’ te worden in Afrika. Maar ik werd altijd ziek in zo’n Cessna. Toch de stoute schoenen maar aangetrokken in september 2014 en 5 lessen geboekt bij Breda Aviation. Herman verstaat als geen ander de kunst om je op je gemak te stellen en je het idee te geven dat je vanaf de eerste les al heel wat zelf mag doen. En wat blijkt? Net zoals bij autorijden en varen is het zo dat als je zelf vliegt niet ziek wordt! Dus bij les 5 meteen medische keuring gedaan omdat mijn ogen misschien een struikelblok konden zijn. Gelukkig was dat niet zo en ging ik er hélemaal voor. De theorie was af en toe wel zwaar maar als ik dan weer gevlogen had, was ik weer zo enthousiast dat het leren dan ook weer beter ging.

De sfeer is altijd gemoedelijk op de vliegschool. Herman, Marcia en hun team doen er alles aan om de opleiding zo leuk mogelijk te maken en ook ervaren vliegers die ik tegen kwam tijdens de lessen waren altijd heel geïnteresseerd en behulpzaam. Vrij snel had ik alle theorievakken en in december 2015 heb ik praktijk examen gedaan. Behoorlijk gestrest, maar achteraf bleek dat helemaal niet nodig, heb ik mijn brevet gehaald en ga ik nu heerlijk verder met vliegen en natuurlijk nog meer bijleren om uiteindelijk toch bushpilot te worden. Iedereen die een soortgelijke droom heeft als ik kan ik Breda Aviation absoluut aanbevelen !


Ton de Moel:
(Aero Medical Examinar)

In een dynamische wereld waarin alles aan verandering onderhevig is, speelt de luchtvaart vaak een voortrekkersrol.  Op het gebied van Regelgeving ligt dat meestal anders, en worden we soms geconfronteerd met onbegrijpelijke regels. Toch heeft dat onbegrijpelijke ook zijn charme, want het daagt je uit om het te gaan snappen, en waar mogelijk in actie te komen.

De reden dat ik in 2014 bij Seppe Air Service, inmiddels Breda Aviation, aanklopte voor een conversie cursus RFI – FI  LAPL heeft met deze Regelgeving te maken.

Al een halve eeuw vlieg ik met veel plezier in zweefvliegtuigen, in het bezit van Zweefvliegbewijs, later GPL en in binnenkort LAPL(S) geheten. Daarin staan de nodige bevoegdheden zoals Instructie Zweven, Slepen, Lieren en Motorzweven. De motorzwever viel vervolgens in de categorie motorvliegtuigen, en via deze weg kon men een PPL(A) verkrijgen,  met de RFI -TMG bevoegdheid. Inmiddels voert de EASA regelgeving de TMG weer terug in de zweefvliegwereld, en kan men in een LAPL(S) de  FI TMG bevoegdheid laten bijschrijven.

Omdat ik sinds een jaar of tien, naast de TMG, ook de SEP en MLA rating in mijn PPL(A) heb staan, voelde het als een degradatie om de RFI - TMG bevoegdheid uit mijn PPL(A) te zien verdwijnen. De enige manier om hier aan te ontkomen was de Conversie Cursus RFI-FI LAPL. En in positievere zin uitgedrukt: Wanneer je iets wilt leren, dan moet je er les in gaan geven.

Met veel plezier heb ik deze conversie cursus gevolgd bij Breda Aviation, van eind 2014 tot augustus 2015.

Na een screening op mijn kennis en ervaring in vliegonderricht werd door Herman Hendriks en Dirk Snoeken een pasklaar programma voorgeschoteld waarin ik mijn vlieg- en instructieniveau prima kon optillen naar het gewenste FI- examen niveau.

Omdat ik niet meer de jongste ben, voelde het als een bijzondere uitdaging om het gehele pakket  theorie weer van voor naar achter door te spitten. Het klassikaal les geven met uitgebreide briefings, het sleutelen aan de PowerPoint, en het bij de les houden van onwetende leerlingen, stelde heel specifieke eisen aan de beginnende EASA docent.

Geweldig ondersteunend waren daarbij mijn klasgenoten Michael, John, Ron en Jaap. Gezamenlijk hadden we al veel kennis en ervaring in huis. Maar Herman heeft ons, met zijn bewonderenswaardige inzet aan kennis, ervaring en vooral humor, door de wekelijkse theorie avonden gesleurd.

In de praktijk oefenden we vliegonderricht onder leiding van verschillende instructeurs. Dat heeft het grote voordeel dat je van iedere instructeur weer iets nieuws, iets specifieks kan leren.  Bijvoorbeeld de logica van diverse handelingen, of bepaalde woorden en kreten die een leerling kunnen helpen inzicht  te krijgen in het vliegen.

Wat betreft de organisatie van de cursus ben ik vol lof. De afspraken waren soepel te regelen met de dames aan de balie, de vliegtuigen verkeerden in een prima staat,  en er heerste altijd een prettige, ontspannen en gastvrije sfeer.

Kortom, een cursus die ik kan aanbevelen aan ieder die wil blijven investeren in eigen kennis, kunde en ervaring.



Joel Prak:
(Oud F16 vlieger, nu F/O op de B787)

Ik had al een tijdje de wens om mijn SEP te halen en de wereld van de sportvliegerij te ontdekken en nu had ik eindelijk de mogelijkheid om dit daadwerkelijk op te pakken. Ik ben initieel naar Breda Aviation gegaan omdat dit geografisch gezien de beste optie was, maar achteraf bleek het ook een verstandige keuze vanwege de manier van opleiden en hoe er maatwerk geleverd wordt. 

Ik ben samen met een maat de opleiding ingegaan waardoor we de gelegenheid hadden om de theorie gezamenlijk te doen en de vluchten op dezelfde dag in te plannen zodat we elkaars ervaringen konden delen. Dit kwam het leerproces erg ten goede. Ik heb een luchtmacht achtergrond en vlieg nu longhaul op een Boeing waardoor ik een totaal gebrek had aan goede vliegeigenschappen voor de Aquila. Maar dit hebben ze met alle geduld en met een volwassen benadering weten te vormen tot een acceptabel en veilig niveau. Nu is het aan mij om alles wat ik heb geleerd te gaan perfectioneren, waar ik uiteraard zeer naar uitkijk.

Ik kan iedereen, met of zonder luchtvaart achtergrond, deze vliegschool zeker aanbevelen!

Safe flights!


Stijn Konings:
(Captain B767)

Al jaren aan het werk zijnde in de 'grote luchtvaart' speelde ik al een tijd met de gedachte het 'SEP' vliegen weer op te pakken. Het leek me fantastisch om weer eens in alle vrijheid een rondje voor plezier te kunnen vliegen; voor mij zelf maar ook voor familie en vrienden.

Samen met een collega kwamen we uit bij Breda Aviation en we waren onmiddellijk overtuigd dat we hier goed zaten: mooie verhouding van een professionele zaak met mooi materiaal en een heerlijke no-nonsense benadering.

Mijn instructeur wist precies wat er te doen stond om me weer klaar te stomen voor en comfortabel te maken in de kleine luchtvaart. Breda Aviation deed een passend aanbod en bracht dit op een professionele en vooral doeltreffende manier aan de man. Een prettige ervaring met een degelijke structuur en scherp gevoel voor instructie, ook bezien vanuit mijn professionele kennis.

Herman en collega's bedankt voor de prettige (her)introductie, dit is precies hoe ik het voor ogen had. Ik kijk er naar uit nog vele plezierige vluchten te maken, eens 'on tour' te gaan (geweldig idee) en nog vaak bij te praten bij de koffiemachine.

Bart Monster:
(Sportvlieger, gebrevetteerd sinds eind 2014)

Vliegen heeft mij altijd erg aangetrokken. Daarom was ik zeer gelukkig toen ik een proefles kreeg aangeboden bij Seppe Air Service, nu Breda Aviation. Een keer eerder had ik al van een proefles genoten op een ander veld en dat was heel goed bevallen. Nu bleek dat ik niet 1 les had gekregen, maar een proeflespakket van 5 lessen. Mijn instructeur Dirk had mij al snel geleerd hoe op te stijgen en te vliegen. Ja, na les 5 was ik natuurlijk verkocht en heb toen besloten de opleiding voor PPL te gaan volgen.

Wat mij vanaf het eerste moment zeer aansprak bij Breda Aviation was de vriendelijkheid van de instructeurs, de baliedames (zoals ze zichzelf noemen) en de zeer gemoedelijke sfeer. Het was en is echt altijd hartelijk.

September 2012 ben ik  gestart met de opleiding. Toen begon ook de theorie en dat was wel even aanpoten. Uiteindelijk door goede scholing, instructie en veel leren alles succesvol afgerond.

Tijdens de praktische opleiding heb ik o.a. veel landingen moeten maken en toen wel eens gedacht “ga ik dat ooit leren”. De instructeurs verzekerde mij dat het kwartje vanzelf een keer zou vallen. Gelukkig in mei 2014 na een aantal touch & go’s zei Dirk “stop maar”, waarbij ik dacht “was het niet goed dan?”. De instructie die volgde was “mooi zo en dan nu maar alleen de lucht in” de eerste solo. Dit was een van de mooiste momenten tijdens de opleiding. Je voelt je dan echt vrij, zo alleen in de lucht, dat was een geweldige ervaring.

Naast de vaste, goede professionele en vooral vriendelijke, instructeur Dirk heb ik ook genoten van de lessen van Herman, Robert en Jan. Het is ook goed af en toe van instructeur te wisselen. Breda Aviation is een professionele organisatie met mensen die altijd bereid zijn, mijn vele, vragen te beantwoorden.

Nu veel praktijk uren maken en genieten van het vliegen.

Sylvie van Bommel
(Sportvlieger, gebrevetteerd sinds 2013)  

Ik ben Sylvie van Bommel, 41 jaar oud, en van jongsafaan al helemaal gek op vliegen. 

Na allerlei omzwervingen ben ik uiteindelijk pas op mijn 40e tot echte actie over gegaan. Ik besloot mijn Privat Pilot License te gaan halen. De vraag die dan logischerwijs rijst is… WAAR GA IK DAT DOEN???
Ik sprak iemand die mij vertelde over het Brabantse Seppe Airport (EHSE), gelegen naast de A58 tussen Roosendaal en Etten-Leur. Termen als ‘warm nest’, ‘gezellig’, ‘flexibel’ werden genoemd en dat klonk mij als muziek in de oren….  

Op 15 maart 2012 stapte ik voor t eerst de vliegschool ‘Seppe Airservice’ binnen en werd meteen warm onthaald door de baliedames; het gevoel was direct goed. Ik maakte kennis met Dirk, mijn instructeur van die dag (en dat is hij ook gebleven…). Na een kopje koffie met Dirk, was het tijd voor het echte werk; de lucht in…. Onvergetelijk, het gevoel dat die eerste vliegles me gaf! On top of the world! En mocht meteen al zoveel zelf doen; meekijken met een walk-around, zelf taxiën, en tijdens het vliegen het behouden van de juiste neusstand van het vliegtuig. En ondertussen ook nog proberen te genieten van zo een fantastische ervaring!  

Na deze indrukwekkende proefles en een goed gesprek met Dirk was de kogel door de kerk; Seppe Airservice zou mijn vliegbasis worden …

Inmiddels ben ik al wat verder. Ik heb mijn brevet gehaald op 8 april 2013. Het is hard werken, zowel voor het behalen van het theoretische, als het praktische gedeelte van je vliegbrevet.  Ook omdat de opleiding gecombineerd werd met werk, kinderen en een sociaal leven. Maar, het resultaat, evenals de weg ernaar toe is dubbel en dwars alle moeite waard geweest.  

Nu, met mijn brevet op zak is er alle vrijheid om zelf te gaan ontdekken, grenzen te verkennen en verleggen, maar ook om nog te blijven leren. Ook in deze fase ben ik nog steeds erg blij met de begeleiding die het team van Seppe Airservice mij hierbij biedt. Ik mag dan wel al heel wat wijzer zijn, maar ben nog steeds een ‘rookie’ boven in de lucht. 

Seppe Airservice heeft alles waargemaakt wat ik ervan verwachtte op die eerste dag.  De combinatie van de familiariteit en de warmte, de professionaliteit en kleinschaligheid waarmee Herman, Marcia met al hun collega’s de vliegschool runnen biedt mij een fijne haven. Een fijne haven van professionals die altijd klaarstaan om je te helpen, te begeleiden, letterlijk en figuurlijk uit te laten vliegen en ook om gewoon een brabants kopje koffie mee te drinken!

 Jacco Louwerse, Captain MD11:
(Multi Engine, januari 2014)

Enkele maanden geleden kreeg ik de mogelijkheid om wat uren mee te vliegen op een Navajo vanaf Midden-Zeeland. En al ben ik dan al jaren actief in de "grote luchtvaart" , inmiddels Captain op de MD11 bij Martinair met zo'n 12000 vlieguren, waarin ik gevlogen heb op o.a. BA31, SF340, DC10 en MD11, was ik meteen weer verkocht aan het "echte" vliegwerk. Wat een gave bak die Navajo!! Voor mij reden genoeg om een MEP rating te gaan halen...

Op aanraden van een vriend ben ik terecht gekomen bij vliegschool Seppe. Aangenaam verrast was ik over de professionele en prettige manier waarop ik initieel werd geïnformeerd en vervolgens naar mijn examen werd begeleid.
Bij deze, Herman, nogmaals dank voor alles, zoals jij je zaken voor elkaar hebt daar op Seppe, ik vind het perfect! Fijn was ook de manier waarop je mij instructie gaf op de Seneca, je ruime ervaring en kennis hebben me echt geholpen om in die paar uur mezelf lekker te laten voelen op deze kist. Knap, want alleen jij weet hoezeer ik die eerste uren heb zitten zweten.... alsof ik voor het eerst in een vliegtuig zat.

Met vriendelijke groet en many happy landings more gewenst!
Tot ziens, Jacco Louwerse

Gerard Vingerhoets:
(sportvlieger, gebrevetteerd sinds 2011)

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn vrouw en kinderen een proefles vliegen bij de 'SAS' (Seppe Air Service) op vliegveld Seppe cadeau. Ik was meteen enthousiast en ging daar zo snel mogelijk gebruik van maken.

Al tijdens de proefles wist ik het: Dit wil ik! Het was mij opgevallen dat er zo'n gemoedelijke sfeer hing, zowel bij de instructeurs als bij de baliemedewerksters, en dat beviel mij uitstekend. Daarna moest ik aan mijn theorie beginnen (wat niet onderschat mag worden). Na een tijd van theorie en vlieglessen heb ik nu mijn vliegbrevet.

Iedere week ben ik minstens 1x bij Seppe Air Service te vinden en ik geniet volop van het vliegen met mijn vliegcollega's. Maar vooral van de fijne sfeer.